Dierenvoedselbank Twente

Zorg voor Mens en Dier ,,

De Dierenvoedselbank Twente is onderdeel van de Stichting Help Anderen in Hengelo. Wij hebben locaties in Hengelo en Enschede. In 2016 hebben wij de Dierenvoedselbank Twente opgericht en bestaan nu enkele jaren.

De Dierenvoedselbank Twente probeert mensen met dieren te voorzien in diervoeding en/of benodigdheden. Hiermee willen wij voorkomen dat mensen afstand moeten doen van hun geliefde dier(en) vanwege hun financiële situatie. Doelstelling is dat men hulp zoekt om weer financieel stabiel te worden en onze hulp is dan ook al tijdelijke oplossing tot er budget vrijgemaakt kan worden voor de onderhoud van de dieren.

*** Let op leeft u onder het bijstandsniveau en /of wordt u geld beheert door een bewindvoerder of budgetbeheervoerder en u heeft een dier recent aangeschaft, dan gaan wij er van uit dat men het dier ook kan onderhouden. Ook als deze is gered, gekregen of is gevonden! Wij gaan ervan dat mensen in het belang van een dier denken bij de aanschaf. Hierbij dient men te kijken of zij het dier ook financieel kunnen onderhouden.***

Wij zijn sterk afhankelijk van het voer dat wordt gedoneerd door onze donateurs. Wij proberen onze mensen voor 4 weken voer mee te geven. Dit is afhankelijk uiteraard van het voer dat wij op voorraad hebben en het aantal mensen dat wij voorzien in voedsel. Het kan dus voorkomen dat wij bepaald voer niet hebben of kunnen bieden en dat wij tijdelijk alleen bij accute nood in voeding kunnen bijstaan.

Voer dat gedoneerd wordt is veelal over de houdbaarheidsdatum. Dit voer is nog gewoon 3 tot 5 jaar na datum goed en kan gewoon nog worden gevoerd. De zakken die wij krijgen is de houdbaarheid meestal net van verlopen.

Wij zijn doorlopend op zoek naar donateurs! Let op in verband met hygiene mogen wij geen zwaar beschadigde benodigdheden aan nemen. Dit vanwege het risico op ziekte voor de dieren. Wilt u een donatie doen aan ons neem dan telefonisch contact op via email. Voor vaste donateurs of bijzondere acties wordt een vermelding op website en facebookpagina’s.

Mensen die onder het minimum voor levensonderhoud moeten rondkomen kunnen met ons contact opnemen om te kijken of wij de iets voor hen kunnen betekenen. Denk hierbij aan mensen die bijvoorbeeld onder bewind staan en weekgeld krijgen.

U kunt ons mailen op dierenvoedselbankzvmedt@gmail.com of rechtstreeks via telefoonnummer 0629809018

Op de pagina loten wij voor de mensen die niet op onze vaste lijst staan, maar wel van weekgeld moeten rondkomen zowel voeding als benodigheden. Je kan hierop dus meeloten als je financiële situatie bij ons bekend is!

Mensen die niet uit Enschede of Hengelo komen dienen eerst te kijken of zij een beroep kunnen doen op een dierenvoedselbank in de plaats/stad waar zij vandaan komen. Hiermee willen wij en onze collega’s in andere steden voorkomen dat mensen overal voeding afhalen en dus misbruik van ons maken.

Wij gaan ervan uit dat er bij mensen die beroep op ons doen sprake is van noodzaak. We hanteren daarom de regel dat wanneer er sprake is van dat iemand niet verschijnt zonder opgave van een reden, er geen noodzaak is. Je wordt dan verwijderd van onze pagina en lijst. Mocht er een gegronde reden zijn waarom je niet tijdig heb aangegeven dat je niet kon verschijnen dan zal dit eerst worden besproken.

Wilt u zich aanmelden dan kunt u hier meer informatie vinden

Aanmelden dierenvoedselbank
Inhoud niet beschikbaar.

Heeft u vragen of wilt u informatie dan mag u gerust met ons contact opnemen.