Voedselpakket

Bij de Stichting Help Anderen is het mogelijk om een boodschappenpakket oftewel voedselpakket aan te vragen voor de mensen die onder onze doelgroep vallen. Dit pakket is veelal voorzien van groeten, vlees en houdbare producten. Cliënten die aangemeld zijn en op de vaste lijst staan kunnen wekelijks voor een big-shopper tas voor €5,- euro of een plastic boodschappentas voor €2,50 vol met boodschappen afhalen.

Mensen die hiervoor in aanmerking kunnen komen zijn personen of gezinnen die onder het minimum bijstandsniveau moeten rondkomen en niet in aanmerking komen voor de regulier voedselbanken. Denk hierbij aan situaties waarbij het maximale termijn bij de reguliere voedselbank is verstreken of zij die net een paar euro boven de inkomensgrens zitten. Ook kun je denken aan werkende mensen die aan het einde van de streep onvoldoende overhouden voor levensonderhoud.

Men kan zichzelf of via een hulpverlener aan laten melden voor een voedselpakket. Dit kan door middel van het online aanvraagformulier die u op deze website terug kan vinden. Mocht u niet in staat zijn deze in te vullen dan kunt met ons contact opnemen via email of het contactformulier op onze website.

Heeft u huisdieren en wilt u ook graag in aanmerking komen voor een dierenvoedselpakket dan kunt u op de website meer informatie over hoe u een pakket kunt aanvragen bij Ook is er de Dierenvoedselbank Zorg voor Mens en Dier die onder onze stichting valt.